Algemeen onderwijsbeleid en organisatiestructuur
Overgang van lager naar secundair onderwijs
Onderwijsvisies en methodescholen
Ondersteuningaspecten voor beginnende leerkrachten
EHBO
1.10 De leerkracht kan in overleg met het team deelnemen aan beleidsgerelateerde initiatieven op dit vlak en die laten aansluiten bij de totaalbenadering van de school.
2.6 De leerkracht kan het fysieke en geestelijke welzijn van de leerlingen bevorderen.
3.3 De leerkracht kan het eigen aanbod situeren in het geheel van het onderwijsaanbod (met het oog op de begeleiding en oriëntering van de leerlingen. )
6.5 De leerkracht kan in Standaardnederlands of naargelang van de context in een ander passend register, adequaat in interactie treden met ouders en verzorgers.
7.1 De leerkracht kan overleggen en samenwerken binnen het schoolteam.
7.2 De leerkracht kan binnen het team over een taakverdeling overleggen en de afspraken naleven.
7.3 De leerkracht kan de eigen pedagogische en didactische opdracht en aanpak in het team bespreekbaar maken.
7.4 De leerkracht kan zich documenteren over de eigen rechtspositie en die van de leerlingen.
7.5 De leerkracht kan in Standaardnederlands adequaat in interactie treden met alle leden van het schoolteam.
8.2 De leerkracht kan in Standaardnederlands adequaat in interactie treden met medewerkers van onderwijsbetrokken initiatieven.
9.1 De leerkracht kan deelnemen aan het maatschappelijke debat over onderwijskundige thema's.
9.2 De leerkracht kan dialogeren over zijn beroep en zijn plaats in de samenleving.
Clausules:
Het behalen van het brevet van EHBO en helper is een voorwaarde om te kunnen slagen voor het OO onderwijsgemeenschap.
Slechts één onvoldoende op één onderdeel dat hoger ligt dan 6/20 kan mogelijk gecompenseerd worden door de andere onderdelen om te kunnen slagen voor het OO.
Bij de gastsprekers voor het onderdeel beginnende leerkracht is aanwezigheid verplicht.
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
|||
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
30
|
Taak overgang LO/SO
|
30
|
taak
|
|
|
40
|
Presentatie over onderwijsvisie
|
40
|
taak
|
|
|
30
|
Paper + deelname aan debat over onderwijsbeleid
|
30
|
taak
|
100%
|
|
100%
|
|
100%
|
|