De studenten kennen de theoretische begrippen rond de verschillende onderwerpen.De studenten kunnen patiënten informeren en voorbereiden, uitvoering van zorgen beschrijven en goede nazorg bieden.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC07 Verpleegproblemen en behoeften identificeren en onderscheiden.
- BC08 Doelstellingen bepalen en een verpleegkundig zorgplan opmaken, afgestemd op het cliëntsysteem en op het zorgsysteem.
- BC09 Verpleegkundige handelingen verantwoord uitvoeren.
- BC10 De resultaten van de zorgverlening evalueren en bijsturen.
- BC11 Relevant en efficiënt schriftelijk en mondeling rapporteren.
- BC13 De zorg organiseren en coördineren.
- BC19 Open staan voor diversiteit in de samenleving.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Verhelst,F.(2009 ) Pneumologie. Niet gepubliceerde cursus
Van Oevelen,S.(2009) Nefrologie. Niet gepubliceerde cursus
Van de Velde,A.(2009) Haematologie. Niet gepubliceerde cursus
Van den Bosch,I.(2009)Verpleegkunde in het zorgprogramma cardiologie. Niet gepubliceerde cursus
Demeurichy, R.(2008)Drukmetingen en kunstmatige ventilatie. Niet gepubliceerde cursus Demeurichy, R.(2008)Postoperatieve zorgen na cardiochirurgie. Niet gepubliceerde cursus
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- Andere: werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving