In de
themadagen staat de bereidheid tot introspectie centraal (eigen mogelijkheden en grenzen exploreren)en het oefenen van face to face- en groepsgesprekstechnieken in concrete problematieken uit het werkveld. Met de
studiebezoeken worden realistische en concrete praktijksituaties getoetst aan de verworven kennis en vaardigheden.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C05 Een cliënt benaderen vanuit een holistische mensvisie.
- C07 Relevante gegevens verzamelen over het cliëntsysteem in de verpleegkunde.
- C11 De resultaten van de zorgverlening evalueren en bijsturen.
- C12 Effectief schriftelijk en mondeling rapporteren.
- C14 De zorg organiseren en coördineren op micro- en mesoniveau.
- C15 Handelen in functie van kwaliteitszorg.
- C23 Open staan voor het maatschappelijke gebeuren en kritisch staan t.o.v. het economisch, sociaal en ethisch beleid.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Basiscompetenties professionele bachelor in de verpleegkunde of vroedkunde
Andere bachelors in de zorg komen in aanmerking, maar kunnen geen aanleiding geven tot de bijzondere beroepstitel van gespecialiseerde verpleegkundige in de sociale gezondheidszorg
A. Type
- Andere: casuistiekoefeningen
- handboek
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- discussieseminarie
- groepswerk
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving