Studenten krijgen een uitgebreidere woordenschat in wetenschappelijk Engels via teksten en oefeningen. De studenten moeten deze teksten mondeling en/of schriftelijk samenvatten. Verder oefenen de studenten het geven van presentaties voor een publiek met en zonder powerpoint. Ook een poster wordt opgesteld. In het Communicatiegedeelte worden de communicatievaardigheden van de studenten verbeterd; hiervoor voeren ze mondelinge en schriftelijke opdrachten uit. De studenten leren hoe vergaderingen te houden (notulen nemen en spreken), e-mails en sollicitatiebrieven te schrijven. Verder leren de studenten actief en duidelijk in het Nederlands en Engels te spreken.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C04 De chemist kan op doordachte en kritische wijze resultaten (waaronder waarnemingen) noteren, bundelen en verwerken om tot zinvolle en volledige besluiten te komen.
- C05 De chemist kan op adequate wijze mondeling en schriftelijk communiceren om een optimale informatiedoorstroming te verzekeren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten bezitten de volgende competenties: studenten beschikken over voldoende Engelse wetenschappelijk/technische basiswoordenschat om op een adequate manier te functioneren in mondelinge en schriftelijke taalgebruikssituaties.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
- Onuitgegeven cursus Engels (2009), Engels en communicatie, KHKempen, Departement Gezondheid en Chemie, Geel.
- De Weerdt, B. (2008). Onuitgegeven cursus Communicatie, Engels en communicatie, KHKempen, Departement Gezondheid en Chemie, Geel.
- tekstenbundel
C. Aanbevolen leermiddelen
Engelstalig woordenboek
A. Types
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
- paper/werkstuk
B. Omschrijving
permanente evaluatie: opdrachten tijdens de les, paper, participatie in de les en poster