De leerinhouden van specifieke patiëntengroepen zijn :
zorg aan de chirurgische patiënt (de pre-operatieve voorbereiding van de patiënt en basiswondzorg)
zorg rond de diabetes patiënt zorg rond het kind (de cyclus van het menselijk leven en de lichamelijke groei en ontwikkeling)
zorg rond de geriatrische zorgvrager (basisbegrippen i.v.m. het ouder worden, verouderingsverschijnselen, de wetenschap geriatrie enz.)
zorg voor de terminale en overleden patiënt
zorg voor de zorgvrager met functiebeperkingen
zorg rond de langdurig gehospitaliseerde zorgvrager
zorg in acute noodsituaties
De student toont de bereidheid om de beroepsspecifieke attituden verder te ontwikkelen
De student bouwt een professionele relatie op vanuit een holistische mensvisie
De student bouwt intraprofessionele relaties op en werkt samen in het kader van gemeenschappelijke zorgdoelstellingen
De student bouwt interprofessionele relaties op en werkt samen in het kader van gemeenschappelijke zorgdoelstellingen
De student organiseert en coördineert de zorg voor de individuele cliënt
De student organiseert en coördineert de zorg voor een patiëntengroep
De student onderkent het belang en het nut van verpleegkundig wetenschappelijk onderzoek
De verpleegkundige analyseert kritisch verpleegkundige handelingen en past ze aan aan nieuwe inzichten
Om tot het eerste jaar toegelaten te worden, moeten de kandidaten een getuigschrift secundair onderwijs bezitten, uitgereikt door de Vlaamse, de Franse of de Duitse gemeenschap van België. Deze getuigschriften geven toegang tot alle vormen van hoger onderwijs. Internationale studenten moeten niveau 4 Nederlands behaald hebben en zich wenden tot het departementshoofd om te worden toegelaten.
Damme, K.( 2008-2009). Zorg rond de diabetes patiënt. Zorg rond de langdurig bedlegerige zorgvrager. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen,
Pairoux, M.( 2008-2009). Zorg rond de chirurgische patiënt. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen,
Thijs, K. (2008-2009). Zorg van de oudere zorgvrager. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen,
Boey, C. (2008-20009). Zorg rond het kind. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen, 148p.
Foets, B. (2008-2009).CPR.Niet gepubliceerde cursus, KHKempen
VAN MEER, (2001). Elementaire sociale vaardigheden. Houten/Diegem : Bohn Stafleu Van Loghum
Vermaat, J.H.( 2001). Rekenen in de gezondheidszorg. Dwingeloo : Kavanah Stappenplannen i.v.m.technische vaardigheden en checklisten. Niet gepubliceerde documenten, KHKempen,