Consumentenpsychologie (2009-2010)

In deze cursus leiden we de algemene psychologie in en zoomen we vervolgens in op de consumentenpsychologie. De consumentenpsychologie spitst zich toe op de mentale processen en het koopgedrag van de consument. De consument als individu, maar ook de invloed van zijn omgeving worden grondig bekeken en er wordt nagegaan in welke mate deze factoren het beslissingsproces van de consument beïnvloeden.

 

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C02 De rol van analist.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • cursus
  • audiovisueel materiaal
  • materiaal op leeromgeving

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • oefenpracticum
  • elektronisch leerplatform

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

OA:
02240851
Code:
02240851
Vakcoördinator:
Evi Dirickx
Semester:
1
Studiepunten:
2
Onderwijstaal:
Nederlands