Er wordt tijdens een projewktweek gewerkt rond het hema' afstuderen'.
Er wordt een sollicitaitetraining uitgewerkt.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C04 De ergotherapeut kan zich als deskundig beroepsuitoefenaar profileren in een multidisciplinair behandel- en/of zorgteam om op een adequate wijze samen te werken in een cliëntgericht volgsysteem.
- C05 De ergotherapeut kan wetenschappelijke informatie zelfstandig verwerven en verwerken om zichzelf een proces van levenslang leren eigen te maken.
Toelichting:
Studenten kunnen thema's die aansluiten bij het ergotherapeutisch werkveld exploreren. Studenten kunnen inzicht verwerven in het eigen denkkader omtrent thema's uit de beroepspraktijk. Studenten kunnen kritische zin laten blijken en correct verwoorden zowel schriftelijk als mondeling . Studenten kunnen praktische vaardigheden ontwikkelen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- audiovisueel materiaal
- materiaal op WWW
- Andere: ervaringsdeskundige
- cursus
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- groepswerk
- oefenpracticum
- projectwerk
- labo en werkcollege
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- individuele taak
- praktische proef
B. Omschrijving
Het cijfer wordt opgebouwd uit twee delen:
- De studenten maken stageverslaggeving over verschillende volgcliënten op de twee respectievelijke stages. De beoordeling gebeurt door de respectievelijke begeleidende docenten. Verslaggeving moet voldoen aan de uitgeschreven richtlijnen.(docstage-04-05-06-07)
- De studenten schrijven een sollicitatiebrief en doen een sollicitatieegesprek ivm een fictieve vacature. punten worden gegeven op de brief en het gesprek.
de studenten kunnen ten alle tijde bij de docente terecht met vragen en opmerkingen, eventueel ook via mail.