1. Computerconfiguratie
- hardware: geschiedenis van -, werking van -, soorten computers, systeemonderdelen, randapparatuur
- netwerken: LAN, WAN, typologieën, netwerkapparatuur
2. Programmeren met Visual Basic for Applications in Access
- objecten met hun eigenschappen, methoden, gebeurtenissen
- controlestructuren
- variabelen en constanten
- subprocedures en functies
3. Webontwikkeling:
- basiskennis van HTML
- elementaire webpagina's maken met HTML
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
Toelichting:
1. Inhoudelijk expert
- De student kan oplossingen voor problemen algoritmisch ontwerpen, beschrijven en implementeren in een objectgeoriënteerde programmeeromgeving.
- De student bezit basisinzichten op het vlak van de computerconfiguratie en netwerken.
- De student kan elementaire statische webpagina's analyseren en creëren
2. Organisator
- De student ontwikkelt attitudes zoals administratieve stiptheid, doorzettingsvermogen, zelfredzaamheid, zin voor efficiëntie, open houding ten opzichte van veranderingen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
- De student bezit de basisvaardigheden in logisch, algoritmisch en probleemoplossend denken.
- De student beheerst klaviervaardigheid of is bereid dit op peil te brengen.
- De student toont interesse in de snelle en voortdurende evolutie in de ICT-wereld.
- De student bent voldoende stressbestendig en bezit het doorzettingsvermogen om binnen een bepaalde tijdslimiet oplossingen voor gestelde problemen te bedenken.
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
- Cursussen via hogeschool
- Online cursussen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- permanente evaluatie
- open boek
- praktische proef
B. Omschrijving
Permanente evaluatie vormt 10% van het waarderingscijfer. De leerstof wordt schriftelijk, praktisch en mondeling geëxamineerd voor 90% van het waarderingscijfer.
| 1ste examenperiode |
2de examenperiode |
3de examenperiode |
| % |
vorm |
% |
vorm |
% |
vorm |
| |
|
30 |
Permanente evaluatie |
30 |
Taak |
| |
|
50 |
Schriftelijk/praktisch |
50 |
Schriftelijk/praktisch |
| |
|
20 |
Mondeling |
20 |
Mondeling |
| |
|
|
|
|
|