- Barcodes: inleiding, types, printers, dragers, reading equipment
- RFID: inleiding, types, dragers, reading equipment
- Gevallenstudies oa Kruk- en Stoel
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
Toelichting:
01: De student kan hoofd- en bijzaken onderscheiden en grote hoeveelheden informatie reduceren tot de belangrijkste onderdelen (synthetiseren/selecteren); kan nieuwe kennis zelfstandig toepassen in situaties waar die kennis vereist is (integreren); kan een zinvolle logische structuur aanbrengen in informatie (structureren).
02: De student vindt de benodigde informatie op een effectieve en efficiënte wijze.
03: De student analyseert en beoordeelt het eigen werk en werkwijze; verweegt alternatieve werkwijzen en neemt hierin een verantwoorde beslissing.
04: De student maakt een planning met concrete doelen en deadlines.
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
Toelichting:
De student werkt goed samen.
De student werkt actief mee aan elke opdracht en gaat op zoek naar duurzame oplossingen voor problemen.
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC9 De bachelor in de logistiek is in staat te werken met o.a. tekstverwerking, rekenbladen, databases, internet, e-mail, …
- BC20 De bachelor in de logistiek is in staat adviezen en ondersteuning te geven t.a.v. selectie, implementatie en beheer van logistieke automatisering en informatisering.
Toelichting:
- De Bachelor is in staat om op een adequate wijze de verschillende barcodes en RFID tags te onderscheiden en vaardig te gebruiken.
- De Bachelor kan de verschillende lees en schrijftoestellen voor automatische identificatie aansluiten en configureren.
- De Bachelor kan de verschillende systemen van automatische identificatie analyseren en evalueren in practische toepassingen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- Andere: Labomateriaal, scanners, printers, RFID zender-ont
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
F. Peeters, 2009, Goederenidentificatie. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen Geel, 120p.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- labo en werkcollege
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
- paper/werkstuk
B. Omschrijving