Verbreding wetenschappelijke kennis deel 3 (2009-2010)

Systematisch overzicht van het dierenrijk.
Orgaanstelsels bij de zoogdieren.
Voeding.
Voortplanting bij de mens.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
Toelichting:
PB10 Richtlijnen ivm veiligheid en milieu respecteren

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
  • C03 Inhoudelijk expert.
  • C04 Organisator.
  • C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:

De student beheerst, als inhoudelijk expert, de juiste vakterminologie i.v.m. de systematiek en orgaanstelsels van dieren.

De student kan experimenten die aansluiten bij de leerstof opstellen en uitvoeren; als organisator.

Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen kan de student de leerplannen op een efficiënte manier gebruiken. Hij kan kritisch met schoolboeken en ander lesmateriaal werken.

 

 

Als innovator – onderzoeker kan de student de gevraagde, wetenschappelijke informatie opzoeken, kritisch benaderen en verwerken. Hij hanteert daarbij de regels van het refereren volgens de stijlwijzer.

 

 

 

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • materiaal op leeromgeving

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • labo en werkcollege

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

1ste examenperiode 3de examenperiode
% vorm % vorm
100 % Schriftelijk examen 100 % Schriftelijk examen
Er worden monitoraten georganiseerd
OA:
11269391
Code:
11269391
Vakcoördinator:
Renilde Nihoul
Semester:
1
Studiepunten:
1
Onderwijstaal:
Nederlands