Denkkaders, psychopathologie / farmacologie, werken met groepen (2009-2010)

psychopathologie/psychofarmaca: Een inleiding in de psychofarmaca voor neit verpleegkundige. Is geen encyclopedische benadering van alle mogelijke psychofarmaca, maar er wordt vooral aandacht besteed aan de bijwerkingen van medicatie. Psychopathologie en psychofarmaca worden als complementair aan elkaar bestudeerd.

denkkaders: introductie op verschillende denkkaders, maatschappelijke modellen, gedragmatige of cognitieve modellen, systeemgericht modellen, psychodynamische modellen, experiëntele modellen.

werken met groepen: multidisciplinair overleg

A. Algemene competenties

Toelichting:

student ontwikkelt en bevordert zowel eigen professionaliteit, deze van andere als van het beroep van (gespecialiseerde) hulpverlener in de GGZ. Dit gebeurt binnen een ethisch en juridisch kader. Student gebruikt menswetenschappelijke en ervaringsgerichte kennis bij het begeleiden, evalueren en herzien van processen binnen de GGZ. De student bouwt een professionele relatie op.

Student gebruikt menswetenschappelijke en ervaringsgerichte kennis bij het begeleiden

Student gebruikt menswetenschappelijke en ervaringsgerichte kennis bij het  evalueren en herzien van processen binnen de GGZ

 Student bouwt een professionele relatie op 

 Student ontwerpt, plant, begeleidt, evalueert en herziet processen binnen de GGZ

 

 

o   gebruikt menswetenschappelijke en ervaringsgerichte kennis

 

 

o    voert preventieve en hulpverlenende  interventies uit op een  methodisch wijze

  Student functioneert als medewerker vanuit de missie, doelstellingen en het beleid van de organisatie

 

 

o    werkt multidisciplinair samen met vakgenoten,  andere beroepsbeoefenaars en vrijwilligers en ontwikkelt professionele relaties met derden

 

 

o   bevordert de kwaliteit van hulpverlening

 Student ontwikkelt en bevordert beroep van (gespecialiseerde) hulpverlener in de GGZ zowel de eigen professionaliteit, deze van anderen, als van het beroep van (gespecialiseerde) hulpverlener in de GGZ.

 

 

Dit gebeurt binnen een ethisch/juridisch kader

 

 

 

 

 

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

B. Omschrijving

interactieve hoorcolleges, werkcolleges met casusbespreking en discussie, zelfstudieopdrachten en groepsmatige bespreking, intervisie rond praktijkervaringen, rollenspel, training, hoorcolleges, intervisie

 

A. Types

  • Andere: schriftelijke overall bevraging

B. Omschrijving

OA:
09290150
Code:
09290150
Vakcoördinator:
 
Semester:
1+2
Studiepunten:
5
Onderwijstaal:
Nederlands