De Stelselmatige Anatomie en Fysiologie behandelt de algemene cytologie met de genetica en de histologie waarna álle orgaanstelsels (niet het zenuwstelsel en beenderstelsel) aan bod komen.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C04 De ergotherapeut kan zich als deskundig beroepsuitoefenaar profileren in een multidisciplinair behandel- en/of zorgteam om op een adequate wijze samen te werken in een cliëntgericht volgsysteem.
- C05 De ergotherapeut kan wetenschappelijke informatie zelfstandig verwerven en verwerken om zichzelf een proces van levenslang leren eigen te maken.
Toelichting:
De student kan de medisch-wetenschappelijke- en populaire benaming geven van anatomische structuren en deze aanduiden.
De student kan de functies opsommen van de organen, structuren en celcomponenten.
De student kan de reisweg van bloed-, lucht-, voedsel- ... partikeltjes in het lichaam weergeven.
De student kan genetische verschijnselen duiden.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De student heeft regelmaat bij het studeren en vindt volgehouden inspanningen op studiegebied evident.
A. Type
- materiaal op leeromgeving
- handboek
B. Verplichte leermiddelen
KIRCHMANN.(2006). Anatomie en fysiologie van de mens, kwalificatieniveau 4, 1ste druk, Maarssen: Elsevier Gezondheidszorg.
BOGMAN, L.(2010). Stelselmatige Anatomie en fysiologie. Niet gepubliceerde cursus op toledo, Geel, KHKempen.
C. Aanbevolen leermiddelen
COELHO. (2006). Zakwoordenboek der Geneeskunde. 28ste geheel herziene druk, Doetinchem: Elsevier Gezondheidszorg
A. Types
- hoorcollege
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving