Integratie van op niveau 2 verworven kennis marketing communicatie, commerciële vaardigheden, actual topics en ICT naar concrete uitwerking van de aanpak specifieke communicatieproblemen in een geïntegreerde communicatieaanpak via multimedia
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
Toelichting:
globale, overkoepelende aanpak van een communicatieprobleem/-opportuniteit: de plannen schrijven, intern "verkopen" en vervolgens de uitvoering delegeren naar diverse uitvoerders die elk hun eigen "specialisme" uitwerken, coördineren van die uitvoering (of minstens opzetten van coördinatiestructuren), opzetten controle- en evaluatiesystemen
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C03 De rol van adviseur.
Toelichting:
communicatieadvies (naar aanpak, uitvoering, mediagebruik, budget, ..)
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
- alle vakcompetenties uit het 1e zn 2e jaar bedrijfsmanagement optie marketing verworven hebben
- basiservaring hebben met teamwerk en het zelfstandig verwerven & verwerken van informatie
- basiservaring hebben in doelgericht werken
A. Type
- handboek
- cursus
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
- handboek: "Marketing Communicatie", De Pelsmacker
- handboek: modellen van C, Noël Slangen
- cursus: leerplatform "multimedia"
- www: ezines Larry Chase, MarketingProfs, MarketingSherpa, McKinsey,6minutes
C. Aanbevolen leermiddelen
platformen marketingvakken 1e en 2e jaar
handboek "Sociale marketing"
A. Types
- discussieseminarie
- groepswerk
- elektronisch leerplatform
- projectwerk
B. Omschrijving
praktijkopdrachten in kader van geplande praktijkprojecten 2e jaar (voorbereiding, opstart, bijsturing, herpositionering, ..) en praktijkproblemen oud-studenten/stageplaatsen
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- paper/werkstuk
B. Omschrijving
- mondelinge bevraging van kernbegrippen en werkkaders (in eigen woorden kunnen verklaren/definiëren en met eigen voorbeeld kunnen illustreren)
- mondelinge toelichten van
- schriftelijk voorbereide inzichtelijke theorievraag
- vooraf samengesteld studiedossier (leerstofverwerking naar latere praktijktoepassing binnen "project" + ervaringen met theorie toegepast in praktijkopdracht)
- via elektronisch leerplatform
- ad hoc en op initiatief docent via valven
- ad hoc en op initiatief studenten voor theorieverwerking
- wekelijks voor praktijkprojecten & zelfstudie (progress reporting)
- via mail: ad hoc op initiatief van docent en/of student
- tijdens de ingeplande globalisatieblokken (contacturen)