Als inhoudelijk expert:
- beheers je de basiskennis (woordenschat, spraakkunst, klankleer) grondig
- heb je inzicht in de evolutie van de Franse taal en de maatschappelijke context die daar invloed op heeft en kan je dit opvolgen
- kan je de nodige informatie ivm deze aspecten opzoeken
Als cultuurparticipant kan je:
- actuele thema's in de Franstalige pers op een persoonlijke manier uitwerken
- de verschillende aspecten van de Franse cultuur en maatschappij verder uitdiepen
- teksten/boeken/novelles uit de literatuur van de 18e en 20e eeuw analyseren en interpreteren
- zelfstandig informatie opzoeken en selecteren ivm de excursie naar Lille en kan je tijdens deze excursie een aantal opdrachten in het Frans uitvoeren
Als lid van de onderwijsgemeenschap:
- volg je de actualiteit aangaande het onderwijslandschap in de Franstalige pers en kan je hierover discussiëren met je collega-studenten.
Als begeleider van leer-en ontwikkelingsprocessen kan je:
- verschillende handboeken en didactische tijdschriften voor het secundair onderwijs analyseren, toetsen aan de leerplannen en vergelijken.
- kan je je didactische bekwaamheid en functioneren verder uitdiepen.
Als innovator - kan de student nieuwe werkvormen en leermethodes in het vreemdetalenonderwijs kritisch benaderen en zelf ontwikkelen (o.a. webquests, BZL - integratie van chansons, literatuur in beginnersonderwijs, …)
Als organisator - kan de student multimedia en ICT gebruiken in presentaties die hij/zij in coöperatieve leersessies voorbereidt en voorbrengt en een krachtige leeromgeving creëren
1e examenperiode
|
2e examenperiode
|
3e examenperiode
|
|||
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
60
|
S + M
|
100
|
S + M
|
|
|
40
|
PE
|
|
|