Duurzaam ondernemen (2009-2010)

De relatie tussen economie en samenleving is een complex verschijnsel. Dit opleidingsonderdeel draagt bij het verwerven van inzicht in het functioneren van bedrijven binnen een ruimere maatschappelijke context. Op een creatieve manier worden concepten en modellen van maatschappelijk verantwoord ondernemen hanteerbaar gemaakt als uitdagingen voor KMO's.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C02 Zijn/haar werk en de daartoe benodigde competenties managen.
  • C03 De gepaste ICT-tools gebruiken.
  • C04 Gepast handelen in beroepsspecifieke situaties.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • cursus
  • audiovisueel materiaal
  • materiaal op leeromgeving

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

Johan Verstraeten en Luc Van Liedekerke. Business en ethiek. Spelregels voor ethisch ondernemen. Leuven:Lannoo Campus, 2007.

A. Types

  • hoorcollege
  • discussieseminarie
  • groepswerk
  • elektronisch leerplatform

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • paper/werkstuk
  • presentatie
  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

OA:
02256661
Code:
02256661
Vakcoördinator:
Ria Fransen
Semester:
1
Studiepunten:
1
Onderwijstaal:
Nederlands