De student krijgt inzicht in verschillende mogelijkheden van duurzame energieproductie en kan er zijn mening over geven. Hij onderzoekt de haalbaarheid en toepasbaarheid van deze productiemogelijkheden en beoordeelt deze kritisch. De student krijgt inzicht in de huidige stand van zaken en de te verwachten mogelijkheden van kernfusie.
De student krijgt een projectopdracht waarbij hij vooral zelf op zoek gaat naar informatie. Naast de duurzame productiemethoden zijn vooral projectplanning, informatie kritisch beoordelen en teamwork belangrijk.
De student geeft uitleg bij zijn dossier via een poster en energiebeurs.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
- Rol 1: ontwerp en engineering van een product, systeem of dienst
- BC03 een technisch dossier samenstellen
- Rol 5: opleiding/training geven
- BC14 training geven over elektrotechnische systemen
Toelichting:
BC03:
technische informatie verzamelen
Opzoekwerk verrichten
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
- Andere: Projecthandleiding
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- paper/werkstuk
- presentatie
- projectwerk
B. Omschrijving