C 2.3 door attitudevorming individuele ontplooiing en maatschappelijke participatie voorbereiden
C 3.1 basiskennis beheersen van de leerinhouden en recente ontwikkelingen volgen in leergebieden en leergebiedoverschrijdende thema's
C 5.1 vernieuwende elementen aanwenden en aanbrengen
C 10.1 sociaal politiek domein
C 10.2 sociaal-economisch domein
C 10.3 levensbeschouwelijk domein
C 10.4 cultureel-esthetisch domein
C 10.5 cultureel-wetenschappelijk domein
De student dient een levensbeschouwelijk vak gevolgd te hebben in het secundair onderwijs.
onuitgegeven cursus, K. Aubroeck, cursus religie, zingeving en levensbeschouwing, augustus 2009
K. Jansen, Een jaar vol kleuren, Averbode, 2000
sociologencafé: filmformum Young at heart met groepsverwerking
filosofencafé: filmformum Promises met groepsverwerking
theologencafé: leesopdrachten met persoonlijke verwerking
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
80% schriftelijk examen
|
|
80% schriftelijk examen
|
20% paper
|
|
20% paper
|
Elk deel van de cursus (er zijn er vier) wordt afgesloten met een 'café'. Dat is een seminarie waarin zowel persoonlijke verwerking van de leerstof zit als de bespreking van een reader. De docent begeleidt, waar nodig, de persoonlijke verwerking tijdens die afsluitende sessie.