- EPC openbare gebouwen opstellen
- Hydraulisch schema opstellen en nameten
- Energieaudit uitvoeren
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
Toelichting:
de student past oudere en nieuwe informatie toe om nieuwe concepten samen te stellen of om nieuwe inzichten te creëren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
Toelichting:
De student werkt goed samen;
De student werkt aktief mee aan elke opdracht;
De student overlegt met andere teamleden;
De student integreert inzichten uit verschillende disciplines of opleidingsonderdelen.
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC1 Op basis van de wensen van de opdrachtgever/klant een programma van eisen opstellen voor een product/systeem/dienst dat/die voldoet aan de wensen van de opdrachtgever en realiseerbaar is.
- BC2 Een keuze maken uit een aantal bestaande of zelf bedachte concepten, oplossingen en/of implementaties.
- BC3 Plannen tekenen ter voorbereiding van het ontwerp.
- BC8 Gebruik maken van gangbare werkmethoden conform de code van de goede praktijk.
- BC9 Het productieproces beoordelen en bijsturen en eventueel innoveren.
Toelichting:
De student kan de Vlaamse beleidsmaatregelen en de EPR-regeling in het kader van het verdrag van Kyoto interpreteren;
De student kan advies geven bij een gebouwontwerp en bij de gebouwschil zodat het gebouw energiezuinig en behaaglijk is;
De student kan een HVAC-installatie tekenen mbv een autocad-applicatie;
De student ka een verwarmingsinstallatie hydraulisch inregelen;
De student kan een energieboekhouding opstarten.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- paper/werkstuk
B. Omschrijving