Teamgericht kunnen werken
De student kan efficiënt in team opereren in noodsituaties
Oplossingsgericht kunnen werken
De student kan methodisch een probleemsituatie analyseren en inzichten
integreren om een zo adequaat mogelijk antwoord te geven op een
probleemsituatie
Besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid
De student kan een beredeneerd en ethisch standpunt innemen in diverse probleemsituaties
Opvoeder
De student kan het fysiek en geestelijk welzijn van kleuters bevorderen. De student kan inzichten en vaardigheden in verband met de basisprincipes van eerste hulpverlening en basisinterventies bij frequent voorkomende gezondheidsproblemen toepassen.
Organisator
De student kan een stimulerende, werkbare leefruimte creëren rekening houdend met de veiligheid d.w.z. in een schoolcontext onveilige situaties herkennen en zorgen voor veiligheid en evacuatie.
Partner van externen
De opleiding is in grote mate studentgestuurd. Er wordt vertrokken van de ervaringen en kennis van de studenten, zij bepalen in grote mate de inhoud.
Er worden actieve werkvormen gehanteerd: practica, casussen, discussies en groepswerk.
Zowel tijdens de opleiding als in de evaluatie wordt er via foto's en uitgeschreven casussen gezocht naar authentieke situaties binnen een schoolcontext. Samen met medestudenten verwerkt een student een gedeelte van de leerstof zelfstandig en presenteert dit aan de ganse groep.
Het examen bestaat uit een mondeling examen met één of meerdere casussen en een praktisch examen waarbij technieken, op een pop of op een volwassene, moeten uitgevoerd worden.
Indien de student slaagt voor dit examen behaalt hij het brevet Eerste Hulp en Helper van het Rode Kruis.
De student mag het examen over doen tot hij geslaagd is.
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
|||
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
100%
|
Mondeling, indiv praktische proef ind.
|
100%
|
Mondeling, indiv. praktische proef ind.
|
100%
|
Mondeling, indiv. praktische proef ind.
|