Dit vak wordt opgesplitst in 2 delen:
1) Dienstenmarketing: inleiding, dienstverlening en klantgedrag, diensten positioneren, het dienstproduct creëren, de communicatiemix voor diensten, prijs- en inkomstenmanagement, diensten leveren
2) Sociale Marketing: de rol en de plaats van de sociale marketing in de totstandkoming van een duurzame samenleving, het sociale marketingplanningsproces, de 4 p's van een sociaal product
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C02 De rol van analist.
- C03 De rol van adviseur.
- C04 De rol van coördinator.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- materiaal op WWW
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
- Sociale Marketing, Leen Lagasse
Uitgeverij: de boeck
C. Aanbevolen leermiddelen
Volgende handboeken worden aanbevolen:
- Dienstenmarketing 5de editie, Christopher Lovelock en Jochen Wirtz
UItgeverij: Pearson Education
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- paper/werkstuk
- presentatie
- peer assessment
B. Omschrijving
De studenten kunnen steeds via mail, voor of na de les uitleg en verdere informatie vragen aan de docent.