Elektronica lab (2009-2010)

 
  • Bespreking van elektronische komponenten
  • Meettoestellen
  • Simulatie van schakelingen
  • Oefeningen rond elektronische netwerken
  • Opmeten van karakterstieken van komponenten in de XY-mode
  • Clipping
  • Gelijkrichting
  • Ontwerp van een voeding
  • Transistor
  • Versterkerschakelingen
  • Eenvoudige elektronische/digitale schakelingen kunnen opbouwen,begrijpen en foutzoeken
  • A. Algemene competenties

    • 01. Denk- en redeneervaardigheid
    • 02. Informatie verwerven en verwerken
    Toelichting:
    - De student kan een geheel van informatie opsplitsen in essentiële deelaspecten en deze formuleren, relateren en begrijpen (analyseren)

    - De student kan nieuwe kennis zelfstandig toepassen in situaties waar die kennis vereist is (integreren)

    - De student vindt de benodigde informatie op een effectieve en efficiënte wijze;

    - De student bepaalt wat hij/zij precies in welke mate moet weten

    B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

    • 08. Teamgericht kunnen werken
    Toelichting:

    -      De student maakt duidelijke en concrete afspraken met zijn/haar teamleden

     

    -      De student werkt actief mee aan elke opdracht

     

    -      De student geeft anderen de ruimte om een mening of idee in te brengen

     

    -      De student vraagt een reactie van zijn/haar gesprekspartners

     

    -      De student luistert naar wat de gesprekspartner te zeggen heeft

    C. Beroepsspecifieke competenties

    • BC1 Op basis van de wensen van de opdrachtgever/klant een programma van eisen opstellen voor een product/systeem/dienst dat/die voldoet aan de wensen van de opdrachtgever en realiseerbaar is.
    • BC2 Een keuze maken uit een aantal bestaande of zelf bedachte concepten, oplossingen en/of implementaties.
    • BC4 Samen met anderen een product/systeem/dienst op een gestructureerde wijze ontwerpen dat voldoet aan de opgelegde eisen.
    • BC6 Het ontworpen product/systeem/dienst geschikt maken voor ingebruikneming.
    • BC9 Het productieproces beoordelen en bijsturen en eventueel innoveren.
    Toelichting:

    -        De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie (relateren)
    -        De student past oudere en nieuwe informatie toe om nieuwe concepten samen te stellen of om nieuwe inzichten te creëren
    -        De student rapporteert tussentijds over de voortgang van het werk
    -        De student heeft het verslag tegen de afgesproken tijd klaar
    -        De student toetst de oplossing aan de praktijk en stuurt bij waar nodig

    A. Volgtijdelijkheid

    B. Competenties

    A. Type

    • cursus
    • materiaal op leeromgeving
    • materiaal op WWW

    B. Verplichte leermiddelen

    C. Aanbevolen leermiddelen

    A. Types

    B. Omschrijving

    A. Types

    • praktische proef
    • permanente evaluatie

    B. Omschrijving

    OA:
    05210950
    Code:
    05210950
    Vakcoördinator:
     
    Semester:
    1
    Studiepunten:
    4
    Onderwijstaal:
    Nederlands