Bespreking van elektronische komponenten
Meettoestellen
Simulatie van schakelingen
Oefeningen rond elektronische netwerken
Opmeten van karakterstieken van komponenten in de XY-mode
Clipping
Gelijkrichting
Ontwerp van een voeding
Transistor
Versterkerschakelingen
Eenvoudige elektronische/digitale schakelingen kunnen opbouwen,begrijpen en foutzoeken
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
Toelichting:
- De student kan een geheel van informatie opsplitsen in essentiële deelaspecten en deze formuleren, relateren en begrijpen (analyseren)
- De student kan nieuwe kennis zelfstandig toepassen in situaties waar die kennis vereist is (integreren)
- De student vindt de benodigde informatie op een effectieve en efficiënte wijze;
- De student bepaalt wat hij/zij precies in welke mate moet weten
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
Toelichting:
- De student maakt duidelijke en concrete afspraken met zijn/haar teamleden
- De student werkt actief mee aan elke opdracht
- De student geeft anderen de ruimte om een mening of idee in te brengen
- De student vraagt een reactie van zijn/haar gesprekspartners
- De student luistert naar wat de gesprekspartner te zeggen heeft
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC1 Op basis van de wensen van de opdrachtgever/klant een programma van eisen opstellen voor een product/systeem/dienst dat/die voldoet aan de wensen van de opdrachtgever en realiseerbaar is.
- BC2 Een keuze maken uit een aantal bestaande of zelf bedachte concepten, oplossingen en/of implementaties.
- BC4 Samen met anderen een product/systeem/dienst op een gestructureerde wijze ontwerpen dat voldoet aan de opgelegde eisen.
- BC6 Het ontworpen product/systeem/dienst geschikt maken voor ingebruikneming.
- BC9 Het productieproces beoordelen en bijsturen en eventueel innoveren.
Toelichting:
- De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie (relateren)
- De student past oudere en nieuwe informatie toe om nieuwe concepten samen te stellen of om nieuwe inzichten te creëren
- De student rapporteert tussentijds over de voortgang van het werk
- De student heeft het verslag tegen de afgesproken tijd klaar
- De student toetst de oplossing aan de praktijk en stuurt bij waar nodig
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- praktische proef
- permanente evaluatie
B. Omschrijving