- Kennismaking met de ontwikkelingen op gebied van robotica.
- Opbouwen van een Mindstorms Tribot robot
- Inbouwen en gebruiken van motoren
- Inbouwen en gebruiken van sensoren: licht, kleur, geluid, afstand, druk, …
- Programmeren van een Mindstorms robot via :
- Programmatie op de robot via het display
- Mindstorms software op pc
- Visual Progamming Language op pc
- Visual Studio: Visual Basic.
- Ontwerpen, opbouwen en programmeren van een robot naar eigen idee.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC2 Een keuze maken uit een aantal bestaande of zelf bedachte concepten, oplossingen en/of implementaties.
- BC4 Samen met anderen een product/systeem/dienst op een gestructureerde wijze ontwerpen dat voldoet aan de opgelegde eisen.
- BC7 Rekening houdend met het budget, de termijnen en het wettelijke kader de productie efficiënt organiseren.
- BC8 Gebruik maken van gangbare werkmethoden conform de code van de goede praktijk.
- BC9 Het productieproces beoordelen en bijsturen en eventueel innoveren.
- BC11 Aantonen dat het geleverde product/systeem/dienst voldoet aan de specificaties.
- BC14 Een installatie/systeem onderhouden.
Toelichting:
De student kan met de NXT-software, met VPL en met Visual Basic een LEGO-robot programmeren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving