In dit OO verdiept de student zijn kennis van materialen, vaardigheden en technieken eigen aan twee- en driedimensionale vormgeving.
Hij/zij ontwikkelt in zowel twee-als driedimensionale vormen zijn eigen beeldtaal in een project bij opgelegd werk uit de actuele kunst (Jan Fabre).
Doelstellingen
A. Algemene competenties
01. Denk- en redeneervaardigheid
02. Informatie verwerven en verwerken
03. Kritisch reflecteren
04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
C03 Inhoudelijk expert.
C04 Organisator.
C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:
De student kan
- ontwerpen vanuit waarneming gericht gebruiken om ze creatief te vertalen naar twee- en driedimensionaal werk.
- materialen en twee- en driedimensionale technieken op een correcte manier hanteren
-zich op een krachtige, authentieke en creatieve uitdrukken in diverse twee- en drie dimensionale vormen en technieken.
- verschillende materialen en diverse twee- en driedimensionale technieken op een creatieve manier aanwenden in een project.
Vereiste voorkennis
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Leermiddelen
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
Werkvormen
A. Types
oefenpracticum
begeleide zelfstudie
projectwerk
B. Omschrijving
Evaluatie
A. Types
mondeling examen
Andere: ???
B. Omschrijving
Dit opleidingsonderdeel wordt voor 40% buiten de examenperiode geëvalueerd en voor 60% door middel van een mondeling examen.
Van het cijfer voor de evaluatie buiten de examenperiode wordt 50% overgedragen naar de derde examenperiode, voor de overige 50% krijgt de student een aangepaste opdracht.
Begeleiding
Tijdens atelieruren krijgt de student de kans om technieken en vaardigheden te oefenen en vragen te stellen.