De student kent de missie van de Vlaamse overheid met betrekking tot het sportbeleid, de hieraan gekoppelde strategische doelstellingen en de bijhorende beleidseffecten.
De student is in staat zelfstandig tools te hanteren om kwaliteitszorg in de sportsector te implementeren op bestuursniveau en op niveau van sporttechnische begeleiding en omkadering
A. Algemene competenties
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C06 Partner van ouders en verzorgers.
- C08 Partner van externen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- handboek
- Andere: Relevante actuele publicaties
B. Verplichte leermiddelen
Kwaliteitszorg in de sportclub: jeugdwerking
Eds. Prof. P. De Knop et al.
VUB - BLOSO
Publicatiefonds voor Lichamelijke Opvoeding. Waterkluiskaai, 2 - Gent
ISBN 90-70870-39-8
D/2000/4012/1
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- discussieseminarie
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
De studenten maken in groep een werkstuk en presenteren dit a.d.h.v. een Power Point Presentatie en beantwoorden eventuele vragen uit het publiek.
A. Types
- peer assessment
- presentatie
B. Omschrijving