Op basis van een praktijkopdracht zal de student zelf een geintegreerde marketingcommunicatiecampagne ontwikkelen. Voor deze opdracht dient de student eerst een merk, logo en bijhorende huisstijl te ontwerpen. Nadien doorloopt de student alle stappen van het marketingcommunicatieplan en ontwerpt hij/zij een eigen website en advertentie.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeƫn, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
Toelichting:
Op basis van een praktijkopdracht zal de student zelf (in groepen van 2/3 studenten) een geintegreerde marketingcommunicatiecampagne ontwikkelen.
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C02 De rol van analist.
- C03 De rol van adviseur.
- C04 De rol van coƶrdinator.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- handboek
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
Vakbladen zoals Tijdschrift voor Marketing, Pub, de mediabijlage van De Morgen,...
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- paper/werkstuk
- presentatie
- projectwerk
B. Omschrijving
Resultaatevaluatie op basis van het geschreven werkstuk (marketingtechnische inhoud) en de presentatie (presentatietechniek) van het werkstuk.
Procesevaluatie op basis van wekelijkse opvolging van het project.
Om deze opdrachten tot een goed einde te brengen wordt er voor de studenten elke week een computerlokaal voorzien waar in groep aan de opdracht gewerkt kan worden. Tijdens deze sessie is de docent steeds aanwezig om bij te sturen, extra toelichting te geven over de opdrachten en de studenten te ondersteunen.