Systematiek van lagere planten en andere niet-dierlijke organismen, excursies, thema's van het 4de jaar S.O.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
Toelichting:
Richtlijnen i.v.m. milieu en veiligheid worden gerespecteerd.
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:
Als inhoudelijk expert
De student krijgt meer inzicht in de maatschappelijke relevantie van het vakgebied en is bekwaam om zelfstandig leerstof uit het vakgebied te synthetiseren.
Als organisator
De student kan interactieve werkvormen opstellen en uitvoeren, ICT integreren en selecteren.
Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen kan de student toetsen opstellen, beoordelen en feedback geven.
Hij is in staat om gedifferentieerd te werken.
Als innovator – onderzoeker kan de student de gevraagde, wetenschappelijke informatie opzoeken, kritisch benaderen en verwerken. Hij hanteert daarbij de regels van het refereren volgens de stijlwijzer.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
- handboek
B. Verplichte leermiddelen
Asperges, M. (2002) Planten en andere niet dierlijke organismen.
Bioscoop 4
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- groepswerk
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- individuele taak
- mondeling examen
- paper/werkstuk
- presentatie
- peer assessment
B. Omschrijving
1ste examenperiode |
3de examenperiode |
% |
vorm |
% |
vorm |
70 % |
mondeling examen |
100 |
mondeling examen |
30 % |
Presentatie en taken |
|
|
|
|
|
|
|
|
herhalingssessie mogelijk