Systematiek van lagere planten en andere niet-dierlijke organismen, excursies, thema's van het 4de jaar S.O.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
Toelichting:
Richtlijnen i.v.m. milieu en veiligheid worden gerespecteerd.
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
Toelichting:
1. Inhoudelijk expert
De student krijgt meer inzicht in de maatschappelijke relevantie van het vakgebied en is bekwaam om zelfstandig leerstof uit het vakgebied te synthetiseren.
2. Organisator
De student kan interactieve werkvormen opstellen en uitvoeren, ICT integreren en selecteren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- handboek
- cursus
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
Asperges, M. (2002) Planten en andere niet dierlijke organismen.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- groepswerk
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- paper/werkstuk
- presentatie
- peer assessment
B. Omschrijving
1ste examenperiode |
3de examenperiode |
% |
vorm |
% |
vorm |
70 % |
mondeling examen |
100 |
mondeling examen |
30 % |
Presentatie en taken |
|
|
|
|
|
|