A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
Toelichting:
Studenten die enkel de basisopleiding verpleegkunde volgen en zich niet kunnen beroepen op praktijkervaring verwerven nieuwe kennis en leggen een basis bij het volgen van de andere opleidingsonderdelen.
De studenten met praktijkervaring verruimen hun kennis en verstevigen de basiskennis.
Algemeen:
De student krijgt een inzicht in het ontstaan van kanker. Hij/zij kan deze gegevens toetsen aan de reeds verworven kennis.
.
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Kennis, inzicht en methodiek verwerven in de recente medische en verpleegkundige aspecten
die aan bod komen bij de zorgverlening aan patiënten met bepaalde oncologische aandoeningen. Daarnaast komen meer specifieke aspecten van kankerverpleging aan bod.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- Andere: cursus ovv handouts
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
Referentiewerken worden vermeld op de boekenlijsten die ter beschikking gesteld worden bij aanvang van het academiejaar.
Er is geen verplichte vakliteratuur.
A. Types
B. Omschrijving
De lessen in dit opleidingsonderdeel worden gegeven door specialisten uit het werkveld. Hierdoor blijft de kennis recent en up-to-date.
A. Types
- paper/werkstuk
- presentatie
B. Omschrijving
Om te slagen voor dit opleidingsonderdeel maakt de student een werkstuk en stelt dit werk voor aan medestudenten.
Er worden momenten voorzien waarop de student kan werken aan de opdracht. De opleidingscoördinator is beschikbaar tijdens deze momenten of op zijn minst bereikbaar via mail (rita.bosmans@khk.be).