- het gestructureerd en correct opbouwen ( of/en overbrengen) van een lesinhoud
- het hanteren van een goede vraagstelling en eenvoudige didactische werkvormen ( of aangereikte didactische modellen)
- het aanzetten tot betrokkenheid (door middel van aanschouwelijkheid en het actief betrekken van leerlingen)
- het nastreven van een basishouding die gekenmerkt wordt door openheid tegenover leerlingen
- het elementair klashouden in een “normale” situatie
- het oog hebben voor de schoolcultuur van de oefenschool
Geen specifieke voorkennis vereist.
In het eerste jaar worden in totaal 4 weken georganiseerd, verspreid over korte stageblokjes van 1 tot 3 opeenvolgende dagen. De student wordt van nabij gevolgd bij het opstellen en uitvoeren van het lesplan. Na elke stage krijgt de student feedback van de mentor en/of docent. In het opleidingsonderdeel zelfsturing leert de student reflecteren op zijn stage-ervaringen.
De beoordeling is het resultaat van de prestaties gedurende de stageactiviteiten die doorheen het jaar uitgevoerd worden. Voor dit opleidingsonderdeel is het niet mogelijk te herkansen in de derde examenperiode.
|
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
|||
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
|
100%
|
Permanente evaluatie
|
|
|