Vertalen van het concept "marketing = bedrijfsactiviteit" naar concrete, in verkooppraktijk gesitueerde "bedrijfsorganisatiebehoeften" en de manier waarop die concreet aangepakt kunnen worden. Inhoud:. 1. Kernprincipes van managment accounting en cost accounting. We leren op vier verschillende manieren een kostprijs te berekenen: de integrale productiekostprijs, activity based costing, standard costing en de variabele kostprijsberekening. 2. Kernprincipes van budgettering met vooral oog voor het verkoopbudget. 3. Winnende offertes maken.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C02 De rol van analist.
- C03 De rol van adviseur.
- C04 De rol van coördinator.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- handboek
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- schriftelijk examen
B. Omschrijving
Tijdens de lessen kunnen vragen gesteld worden en na afspraak per e-mail.