Marketing en sales support (2009-2010)

Vertalen van het concept "marketing = bedrijfsactiviteit" naar concrete, in verkooppraktijk gesitueerde "bedrijfsorganisatiebehoeften" en de manier waarop die concreet aangepakt kunnen worden. Inhoud:. 1. Kernprincipes van managment accounting en cost accounting. We leren op vier verschillende manieren een kostprijs te berekenen: de integrale productiekostprijs, activity based costing, standard costing en de variabele kostprijsberekening. 2. Kernprincipes van budgettering met vooral oog voor het verkoopbudget. 3. Winnende offertes maken.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.
  • C04 De rol van coördinator.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • handboek
  • materiaal op leeromgeving

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • oefenpracticum

B. Omschrijving

A. Types

  • permanente evaluatie
  • schriftelijk examen

B. Omschrijving

Tijdens de lessen kunnen vragen gesteld worden en na afspraak per e-mail.

OA:
02252504
Code:
02252504
Vakcoördinator:
Sabine Verrydt
Semester:
1
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands