agro- en milieuzorg (2009-2010)

De interacties tussen het landbouwbedrijf en het fysische en socio-economische milieu worden toegelicht en het belang ervan geillustreerd. Verder wordt een algemeen denkkader aangereikt waarbinnen de studenten thema's aangaande duurzaamheid en het spanningsveld landbouw en milieu kunnen plaatsen.

Vervolgens wordt via enkele case-studies en thematische sessies deze begrippen verder geillustreerd en uitgewerkt.

A. Algemene competenties

  • 01. Op een wetenschappelijke wijze kunnen denken en handelen
  • 02. Kunnen omgaan met complexe problemen
  • 03. Beschikken over het vermogen tot oordeelsvorming in een onzekere context

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 03. Kunnen toepassen van paradigma' s in het domein van de wetenschappen en het kunnen aanduiden van de grenzen van paradigma' s
  • 08. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
  • 04. Het kunnen aanduiden van de grenzen van paradigma’s

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Inzicht hebben in de nieuwste kennis van het vakgebied of delen ervan.
  • C02 In staat zijn om de wijze waarop de theorievorming evolueert, te volgen en te interpreteren.
  • C10 Rekening houden met natuur, milieu, veiligheid en zorgsystemen.
  • C25 Een ecosysteem en landschap kunnen begrijpen, ontwerpen, optimaliseren en realiseren (BIO).

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

Documenten die ter beschikking worden gesteld op Toledo

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • discussieseminarie
  • begeleide zelfstudie
  • elektronisch leerplatform

B. Omschrijving

A. Types

  • mondeling examen

B. Omschrijving

Begeleiding en feedback worden voorzien tijdens de hoorcolleges, via het forum op toledo of via email
OA:
03203960
Code:
03203960
Vakcoördinator:
Karen Vancampenhout
Semester:
1
Studiepunten:
1,8
Onderwijstaal:
Nederlands