Inleiding internet:
- Definitie van de zoekvraag;
- Zoekmachines Google Altavista Advalvas;
- Directory's Yahoo Start4all;
- Geavanceerd zoeken;
- Internet Explorer;
- Evaluatie van gevonden informatie.
Word:
- Marges, tabulaties, tabellen, kop-voettekst, werken met secties, figuren invoegen;
- Opmaakprofielen gebruiken, inhoudstafel en index genereren;
- Toepassen van richtlijnen van de KHK-huisstijlwijzer.
Excel:
- Cellen invullen;
- Vormgeving, meerdere werkbladen;
- Relatieve en absolute adressen grafieken;
- De als functie, zoekfuncties, lijsten + filteren, macro's
Algemeen (rode draad):
- In groepjes wordt gewerkt rond een technisch onderwerp (zie project EM).
- Informatie wordt verzameld en verwerkt tot een afgewerkt verslag.
De student kan hoofd- en bijzaken onderscheiden en grote hoeveelheden informatie reduceren tot de belangrijkste onderdelen (synthetiseren/selecteren)
De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie (relateren)
De student kan een zinvolle logische structuur aanbrengen in informatie (structureren)
De student ziet in dat er een informatiebehoefte is
De student bepaalt wat hij/zij precies in welke mate moet weten
De student vindt de benodigde informatie op een effectieve en efficiënte wijze;
De student evalueert op een kritische wijze het informatiezoekproces en de gevonden informatie
De student beheert verzamelde en gecreëerde informatie
De student past oudere en nieuwe informatie toe om nieuwe concepten samen te stellen of om nieuwe inzichten te creëren
De student verwijst correct naar de gebruikte informatie
De student kiest een technisch onderwerp (project EM), verzamelt en evalueert informatie rond dit onderwerp.
De student registreert de gevonden informatie en rapporteert deze volgens de richtlijnen van de KHK-stijlwijzer.
De student verwerkt gegevens in Excel. Deze technieken komen van pas bij het opstellen van offertes.