Wat is een robot? Studie van diverse robotconfiguraties. Voor- en nadelen. - RRR, RRT, RTT, TTT Opbouw van een industriƫle robot. De kogelschroefaandrijving. De rollende precisierechtgeleidingen. - de kogelbus - prismatische geleidingen - de harmonic drive reductor De klassieke aandrijfcomponenten - De grijpers van een robot. - opbouw - wisselsystemen Krachtsensoren - Visiesystemen, beeldverwerking- Lassensoren, lasproces - Booglassen met een robot.
A. Algemene competenties
- 01. Op een wetenschappelijke wijze kunnen denken en handelen
- 02. Kunnen omgaan met complexe problemen
- 03. Beschikken over het vermogen tot oordeelsvorming in een onzekere context
Toelichting:
Studenten begrijpen de principes van de vrijheidsgraden van een robot
Studenten begrijpen beeldverwerking, visie
Studenten begrijpen de basis van krachtsensoren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
Toelichting:
Studenten weten hoe je de beveiliging van een robotcel kunt implementeren
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Studenten kunnen - Studenten kennen - de communicatie tussen de robot en de robotomgeving. Studenten - weten wat een robot is en kennen de mogelijkheden ervan - weten en kennen de mogelijkheden van visiesystemen, krachtsensoren en robotgrijpers.
De student kan gefundeerd bepalen welk type van robot er voor een bepaalde werkomgeving aangekocht moet worden. En met welke factoren er moet rekening gehouden worden bij het in voege brengen van een nieuwe machine.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Ruimtelijk inzicht
Basiskennis mechanica en sterkteleer
Coƶrdinatentransformaties
A. Type
- handboek
- cursus
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
Vermeiren Jan, 2009, Cursus Robotica, Niet geplubiceerde cursus, KHKempen, Geel
C. Aanbevolen leermiddelen
Teksten op de J-schijf
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
B. Omschrijving
Mondeling met schriftelijke voorbereiding
Hoorcollege met mogelijkheid tot vragen stellen.
In de week voor de examens, twee voormiddagen ter beschikking om vragen te stellen