sensoren pract (2009-2010)

-Opzoeken van informatie over een sensor of meetsysteem dat in de laatste jaren veel onderzoeksbelangstelling geniet. -Deze informatie structureren. -Een wetenschappelijk artikel opstellen dat de state-of-the-art beschrijft inzake deze sensor.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 04. Vermogen tot kritische reflectie
  • 05. Leiding geven
  • 06. In teamverband werken
  • 07. Verantwoordelijkheid opnemen
  • 08. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 09. Een ingesteldheid hebben tot levenslang leren
Toelichting:
de student kan:
- informatie opzoeken
- deze informatie verwerken
- er kritisch over nadenken
- dit in groep doen
- regelmatig de leiding van een groep opnemen
- een rapport over zijn/haar resultaat opstellen
- levenslang leren

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 02. Kennis hebben van onderzoeksmethoden en -technieken en deze adequaat kunnen toepassen
  • 03. In staat zijn om de relevante data te verzamelen die de oordeelsvorming over maatschappelijke, wetenschappelijke en ethische vraagstukken kunnen sturen
  • 04. Onderzoek probleemgestuurd kunnen initiëren
  • 06. Kunnen werken in teamverband
Toelichting:
De student kan op een gestructureerde wijze informatie opzoeken over een modern onderzoeksdomein De student kan een wetenschappelijk artikel opstellen over een modern onderzoeksonderwerp

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Systematische kennis hebben van de kernelementen van een discipline.
  • C02 Gedetailleerde kennis hebben, geïnspireerd door de nieuwste ontwikkelingen van de discipline.
  • C03 Begrip hebben van de structuur van het vakgebied en samenhang met andere vakgebieden.
  • C04 Praktisch gericht kunnen denken en handelen vanuit wetenschappelijk inzicht.
  • C12 Engineeringscompetentie: diagnose stellen, ontwerpen, productie operationeel houden, nazorg in een elektronische al dan niet gemengd analoog en/of digitaal systeem (ELO-ICT).
  • C14 Engineeringscompetentie: diagnose stellen, ontwerpen, productie operationeel houden, nazorg voor (geautomatiseerde) systemen, inclusief analoge en digitale filters (ELO-ICT).
Toelichting:
De student kan
- op een gestructureerde wijze informatie opzoeken over een modern onderzoeksdomein
- een wetenschappelijk artikel opstellen over een modern onderzoeksonderwerp
- in het gebied van de analoge of digitale elektronica

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • materiaal op leeromgeving

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • groepswerk
  • begeleide zelfstudie
  • projectwerk

B. Omschrijving

A. Types

  • mondeling examen
  • paper/werkstuk

B. Omschrijving

De helft van de evaluatie wordt gebaseerd op de afgeleverde paper. De andere helft over de mondelinge toelichting ervan op het examen.
OA:
03201905
Code:
03201905
Vakcoördinator:
Patrick Colleman
Semester:
2
Studiepunten:
0,9
Onderwijstaal:
Nederlands