Verbreding wetenschappelijke kennis deel 4 (2009-2010)

Ecologie.
Excursies.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
Toelichting:
PB 10 Richtlijnen ivm veiligheid en milieu respecteren

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
  • C03 Inhoudelijk expert.
  • C04 Organisator.
  • C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:

Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen kan de student de leerplannen op een efficiënte manier gebruiken. Hij kan kritisch met schoolboeken en ander lesmateriaal werken.

 Als innovator – onderzoeker kan de student de gevraagde, wetenschappelijke informatie opzoeken, kritisch benaderen en verwerken. Hij hanteert daarbij de regels van het refereren volgens de stijlwijzer.

De student beheerst, als inhoudelijk expert, de juiste vakterminologie i.v.m. de systematiek en orgaanstelsels van dieren.

De student kan experimenten die aansluiten bij de leerstof opstellen en uitvoeren; als organisator.

 

 

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • materiaal op leeromgeving
  • materiaal op WWW

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • Andere: excursie
  • hoorcollege
  • labo en werkcollege

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

   2de examenperiode 3de examenperiode
% vorm % vorm
70 % Schriftelijk examen 100 % Schriftelijk examen
30% Permanente evaluatie 
 
Monitoraten
OA:
11269401
Code:
11269401
Vakcoördinator:
Renilde Nihoul
Semester:
2
Studiepunten:
1
Onderwijstaal:
Nederlands