Internet: Definitie van de zoekvraag - Zoekmachines Google Altavista Advalvas - Directory's Yahoo Start4all - Geavanceerd zoeken - Internet Explorer - Evaluatie van gevonden informatie
Word: Marges, tabulaties, tabellen, kop-voettekst, werken met secties, figuren invoegen, opmaakprofielen gebruiken, inhoudstafel en index genereren. Toepassen van richtlijnen van de KHK-huisstijlwijzer
Excel: Cellen invullen, vormgeving, meerdere werkbladen, relatieve en absolute adressen grafieken, de als functie, zoekfuncties, lijsten + filteren, macro's
Algemeen (rode draad): In groepjes wordt gewerkt rond een technisch onderwerp naar keuze. Informatie wordt verzameld en verwerkt tot een afgewerkt verslag.
02: De student kan inzien dat er een informatiebehoefte is; kan bepalen wat hij precies in welke mate moet weten; kan de benodigde informatie op een effectieve en efficiënte wijze vinden ; kan op een kritische wijze het informatiezoekproces en de gevonden informatie evalueren ; kan verzamelde en gecreëerde informatie beheeren ; kan oudere en nieuwe informatie toe passen om nieuwe concepten samen te stellen of om nieuwe inzichten te creëren; kan correct naar de gebruikte informatie verwijzen.
03: De student kan eigen werk en werkwijze op basis van evaluatiecriteria beoordelen
04: De student kan een nieuw probleem analyseren; een probleem relateren aan reeds gekende en opgeloste problemen;
06: De student kan schriftelijk rapporteren; kan mondeling presenteren.
BC7: De student is zich ervan bewust zijn dat taken of plichten naar behoren moeten worden uitgevoerd; serieus, zorgvuldig en gewetensvol werken; zal misverstanden en fouten signaleren.
BC9: De student kan moderne communicatiemiddelen (vb. internet, e-mail) gebruiken; rapporten maken met een tekstverwerker; gegevens verwerken met een rekenblad.
BC11:De student kan hoofdzaken van bijzaken van elkaar kunnen onderscheiden; taken, opdrachten plannen inde tijd; beschikt over een goed werkritme.