- Inleiding en doelstelling
- Inleiding tot de EMC richtlijnen
- Practische EMC richtlijnen mbt het ontwerp van een PCB
- Ontwerpen van een PCB via een softwarepakket.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC1 Programma van eisen opstellen
- BC4 Elektronische systemen ontwikkelen
- BC5 Elektronische systemen samenstellen
- BC9 Elektronische systemen optimaliseren
Toelichting:
BC1: Technische informatie over elektronische systemen verzamelen en interpreteren
BC4: PCB’s ontwerpen volgens de gangbare regels
BC5: PCB’s nauwkeurig bestukken en solderen
BC9: PCB’s optimaliseren
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
Mertens, P. (2009). PCB-design. Onuitgegeven opdrachten voor het eerste jaar van de opleiding elektronica-ICT, afstudeerrichting elektronica, Katholieke Hogeschool Kempen, Departement Technische Wetenschappen Geel.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- individuele taak
- meerkeuzevragen
B. Omschrijving