Ruimtelijke Ordening - TLO (2009-2010)

Aan de hand van een praktijkcase bekijken we de mogelijke knelpunten en potenties van een regio van maximaal 50 km². Vervolgens worden mogelijke oplossingen aangekaart en bekeken. Mogelijke items zijn ruilverkaveling, landinrichting, natuurinrichting, regionale landschappen en nationale parken.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • audiovisueel materiaal
  • materiaal op WWW
  • Andere: terreinbezoek

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • discussieseminarie
  • oefenpracticum
  • stage
  • projectwerk
  • bedrijfsbezoeken

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • paper/werkstuk
  • presentatie
  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

OA:
03293800
Code:
03293800
Vakcoördinator:
Sofie Verreydt
Semester:
1
Studiepunten:
1
Onderwijstaal:
Nederlands