Retailmanagement (2009-2010)

Je leert een retailmarketingplan opstellen. Speciale aandacht gaat hierbij naar category management, instore communicatie, het belang van personeel, trendwatching en de principes van heldenverering en merkwaarde. Je leert mindmappen. Je oefent je creatieve denktechnieken aan de hand van Innowiz en de GPS voor ondernemingen.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.
  • C04 De rol van coördinator.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • cursus
  • Andere: Slides

B. Verplichte leermiddelen

Permanente evaluatie.
Eindexamen.

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • elektronisch leerplatform
  • oefenpracticum

B. Omschrijving

A. Types

  • mondeling examen
  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

OA:
02256280
Code:
02256280
Vakcoördinator:
Sabine Verrydt
Semester:
1
Studiepunten:
2
Onderwijstaal:
Nederlands