1. Het internationaliseringsproces (internationale omgeving, op welke manier markt betreden)
2. Kritische succesfactoren in internationale marketing
3. De uitbouw van een internationaal marketingprogramma
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C02 De rol van analist.
- C03 De rol van adviseur.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
Internatioanle marketing, Brigitte Neetens (2008)
Uitgeverij Plantyn
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- paper/werkstuk
B. Omschrijving
De studenten kunnen steeds vragen stellen aan de docente via mail, voor-, na of tijdens de les