-Het principe van een relationele database kennen
-Tabellen opstellen en de eigenschappen van de velden vastleggen
-Formulieren maken
-Correcte relaties tussen tabellen aanmaken
-Query's maken met velden uit één of meerdere tabellen, berekeningsvelden toevoegen
-Formulieren opstellen van de tabellen of query's met de Wizard en de layout aanpassen
-Een formulier met een subformulier opstellen
-Rapporten opstellen met een groeponderbreking
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
Toelichting:
- De student kan een geheel van informatie opsplitsen in essentiële deelaspecten en deze formuleren, relateren en begrijpen (analyseren)
- De student vindt de benodigde informatie op een effectieve en efficiënte wijze
- De student beheert verzamelde en gecreëerde informatie
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
Toelichting:
- De student kiest een specifieke oplossing en kan deze keuze verantwoorden
- De student toetst de oplossing aan de praktijk en stuurt bij waar nodig
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC4 Samen met anderen een product/systeem/dienst op een gestructureerde wijze ontwerpen dat voldoet aan de opgelegde eisen.
- BC8 Gebruik maken van gangbare werkmethoden conform de code van de goede praktijk.
- BC9 Het productieproces beoordelen en bijsturen en eventueel innoveren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de onderwijsactiviteiten informatievaardigheden (1EM)gevolgd
A. Type
- handboek
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
Roger Frans, Access 1/3
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- elektronisch leerplatform
- projectwerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
- aan de computer
B. Omschrijving