De student krijgt een uitgebreid overzicht van hoe 'the complex sentence' in het Engels gevormd wordt (linking words, relatives, complementation, ...). Er is ook aandacht voor de grammatica van de tekst en voor tekstopbouw (discourse analysis). De student leert zelf teksten te schrijven die goed opgebouwd zijn en vlot geformuleerd.
De student bouwt zelfstandig zijn actieve woordenschat uit en wordt hierover permanent geƫvalueerd. In team maakt hij een transcriptie van een BBC-opname.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeƫn, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Zakelijke communicatie zelfstandig afhandelen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De cursus bouwt verder op de cursus Engels in het eerste jaar Bedrijfsvertaler en Tolk.
A. Type
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
- handboek
- cursus
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
Brook-Hart, Guy: Business Benchmark. Cambridge University Press 2007
Pauwels, Bulcaen, Erzeel, Hoekx. Working Words - At Work. Deurne, Wolters Plantyn, 2005.
English Grammar (syllabus)
Mascull, Bill, Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2002.
Handouts
Een verklarend Engels woordenboek (bijv. Longman Dictionary of Contemporary English)
The Language Focus. eXplio. Gent 2004
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- discussieseminarie
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving