Geïntegreerde marketingcommunicatie - IMC (2009-2010)

Integratie van op niveau 2 verworven kennis marketing communicatie, commerciële vaardigheden, actual topics en ICT naar concrete uitwerking van de aanpak specifieke communicatieproblemen in een geïntegreerde media-overstijgende 360° communicatieaanpak

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
Toelichting:
globale, overkoepelende aanpak van een communicatieprobleem/-opportuniteit: de plannen schrijven, intern "verkopen" en vervolgens de uitvoering delegeren naar diverse uitvoerders die elk hun eigen "specialisme" uitwerken, coördineren van die uitvoering (of minstens opzetten van coördinatiestructuren), opzetten controle- en evaluatiesystemen

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.
  • C04 De rol van coördinator.
Toelichting:
communicatieadvies (naar aanpak, uitvoering, mediagebruik, budget, ..)

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

  • technische kennis en basisvaardigheden commerciële communicatie verworven hebben
  • bewezen basiservaring in commerciële context met doelgericht teamwerken en het zelfstandig verwerven & verwerken van informatie

A. Type

  • handboek
  • audiovisueel materiaal

B. Verplichte leermiddelen

  • handboek: "Marketing Communicatie", De Pelsmacker
  • studieboek: "Communicatie Handboek", Michels
  • cursus: leerplatform "geïntegreerde marketingcommunicatie"
  • www: ezines Larry Chase, MarketingProfs, MarketingSherpa, McKinsey,6minutes

C. Aanbevolen leermiddelen

vaktijdschriften verkoop en relatiemanagement
"Modellen van C" van Noel Slangen

A. Types

  • oefenpracticum
  • discussieseminarie
  • groepswerk
  • begeleide zelfstudie
  • projectwerk
  • Andere: wiki, portfolio

B. Omschrijving

A. Types

  • paper/werkstuk
  • permanente evaluatie
  • mondeling examen

B. Omschrijving

via contacturen en wiki
via Toledo
ad hoc via mail
OA:
08280270
Code:
08280270
Vakcoördinator:
Rita Vos
Semester:
1
Studiepunten:
2
Onderwijstaal:
Nederlands