Integratie van op niveau 2 verworven kennis marketing communicatie, commerciële vaardigheden, actual topics en ICT naar concrete uitwerking van de aanpak specifieke communicatieproblemen in een geïntegreerde media-overstijgende 360° communicatieaanpak
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
Toelichting:
globale, overkoepelende aanpak van een communicatieprobleem/-opportuniteit: de plannen schrijven, intern "verkopen" en vervolgens de uitvoering delegeren naar diverse uitvoerders die elk hun eigen "specialisme" uitwerken, coördineren van die uitvoering (of minstens opzetten van coördinatiestructuren), opzetten controle- en evaluatiesystemen
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C02 De rol van analist.
- C03 De rol van adviseur.
- C04 De rol van coördinator.
Toelichting:
communicatieadvies (naar aanpak, uitvoering, mediagebruik, budget, ..)
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
- technische kennis en basisvaardigheden commerciële communicatie verworven hebben
- bewezen basiservaring in commerciële context met doelgericht teamwerken en het zelfstandig verwerven & verwerken van informatie
A. Type
- handboek
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
- handboek: "Marketing Communicatie", De Pelsmacker
- studieboek: "Communicatie Handboek", Michels
- cursus: leerplatform "geïntegreerde marketingcommunicatie"
- www: ezines Larry Chase, MarketingProfs, MarketingSherpa, McKinsey,6minutes
C. Aanbevolen leermiddelen
vaktijdschriften verkoop en relatiemanagement
"Modellen van C" van Noel Slangen
A. Types
- oefenpracticum
- discussieseminarie
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- projectwerk
- Andere: wiki, portfolio
B. Omschrijving
A. Types
- paper/werkstuk
- permanente evaluatie
- mondeling examen
B. Omschrijving
via contacturen en wiki
via Toledo
ad hoc via mail