Rampenplanning, wetgeving.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC01 Empathie, verantwoordelijkheidszin, kritische ingesteldheid, aanpassingsvermogen en stressbestendigheid aanwenden in de verpleegkundige context.
- BC03 Ethisch en juridisch verantwoord verpleegkundig handelen.
- BC05 Verpleegkundige zorg verlenen vanuit wetenschappelijk perspectief.
- BC07 Verpleegproblemen en behoeften identificeren en onderscheiden.
- BC09 Verpleegkundige handelingen verantwoord uitvoeren.
- BC11 Relevant en efficiënt schriftelijk en mondeling rapporteren.
- BC13 De zorg organiseren en coördineren.
- BC18 Interprofessionele relaties opbouwen en samenwerken in het kader van gemeenschappelijke zorgdoelstellingen.
- BC19 Open staan voor diversiteit in de samenleving.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Foets,B & Even,J.(2009)
Spoedverzorging.Niet gepubliceerde cursus
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- praktische proef
- meerkeuzevragen
- mondeling examen
B. Omschrijving