Iedere groep krijgt een opdracht met daarin aspecten van de verschillende pijlers van de afstudeerrichting:
- analoge elektronica
- digitale elektronica/hardware
- embedded systemen
- domotica/netwerken
- SCADA
- wetenschappen en communicatie
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC1 Programma van eisen opstellen
- BC2 Keuzes maken
- BC3 Technische dossiers samenstellen
- BC4 Elektronische systemen ontwikkelen
- BC5 Elektronische systemen samenstellen
- BC6 Elektronische systemen configureren
- BC7 Elektronische systemen testen en beproeven
- BC8 Elektronische systemen installeren en in bedrijf stellen
- BC9 Elektronische systemen optimaliseren
- BC10 Elektronische systemen operationeel houden en herstellen
- BC11 Economische principes begrijpen en toepassen
- BC12 Communiceren in een andere taal
Toelichting:
Diverse competenties zullen aan bod komen. Het zwaartepunt zal afhankelijk zijn van de opdracht. De student kan een (onderdeel van een) geïntegreerde elektronica-oplossing ontwikkelen, installeren, configureren, testen en optimaliseren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Alle competenties uit de opleidingsonderdelen van de bacheloropleiding elektronica-ICT, afstudeerrichting elektronica.
A. Type
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
afhankelijk van het onderwerp
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- groepswerk
- projectwerk
- bedrijfsbezoeken
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
- projectwerk
- peer assessment
- paper/werkstuk
- presentatie
B. Omschrijving