Vanuit het standpunt: 'alles kan beter' is het streven naar een zo goed mogelijke 'dienstverlening' aan de patiënt ook voor verpleegkundigen een belangrijke opgave. Binnen de cursus wordt getracht om aan te tonen dat integrale kwaliteitszorg heel wat mogelijkheden biedt om de dienstverlening op een meer professionele wijze te organiseren. Dit wordt benaderd vanuit functiedifferentiatie. Clinical leadership , managementstijlen, feedback geven, projectmanagement komen aan bod. Dit alles wordt onderbouwd door een pakket wetenschappelijk onderzoek.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Er wordt verder gebouwd op de competenties die een bacheloropleiding algemeen dient aan te brengen.