Marketing cases en projecten (2008-2009)

De student neemt deel aan het studentencongres 'Consumer generated content' van Stichting Marketing. Hij/zij wordt een echte netwerker, zowel online op de netwerken LinkedIn en Xing als tijdens een netwerkavond. Daar pas je de technieken van netwerken toe. MSOutlook is een instrument bij het netwerken. De student wordt ondergedompeld in de wereld van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Aan de hand van enkele cases werkt hij/zij een workshop maatschappelijk verantwoord ondernemen uit voor studenten van het middelbaar onderwijs. Via een praktijkcase wordt duidelijk wat er allemaal komt kijken bij de lancering van een nieuw product en specialisten vertellen ons wat meer over Kidsmarketing en Changemanagement.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties    

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.

A. Volgtijdelijkheid

Bedrijfsmanagement (PBA) / / Marketingtopics

B. Competenties

OO:
02105627
Code:
02105627
Vakcoördinator:
Sabine Verrydt
Semester:
1
Studiepunten:
4
Creditcontract mogelijk?
Ja
Examencontract mogelijk?
Ja
Deeltijds:
Onderwijstaal:
Nederlands
Opleidingsonderdeel type:
verdiepend