De student komt in aanraking met TPM, projectplanning en elektrisch onderhoud. Het accent ligt voornamelijk op praktische toepassingen. Hij/zij kan een eenvoudige planning opstellen. De student kan de TPM-methode in een bedrijf toepassen. Hij/zij maakt kennis met de metingen op elektromotoren. De student kan de mechanische en/of elektrisch fouten herkennen in een spectrum. Hij/zij bekijkt de slijtage, defecten en problemen. De student stelt onderhoudsaanbevelingen op. Hij/zij tracht proactief te werken. Metingen uit de praktijk bekijkt de student via case-studies.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC1 Op basis van de wensen van de opdrachtgever/klant een programma van eisen opstellen voor een product/systeem/dienst dat/die voldoet aan de wensen van de opdrachtgever en realiseerbaar is.
- BC5 Samen met anderen een product/systeem/dienst uitwerken tot een geheel dat samengesteld kan worden uit beschikbare deelproducten/ontwerp waarbij gebruik gemaakt wordt van beschikbare deelproducten/kennis.
- BC6 Het ontworpen product/systeem/dienst geschikt maken voor ingebruikneming.
- BC7 Rekening houdend met het budget, de termijnen en het wettelijke kader de productie efficiënt organiseren.
- BC11 Aantonen dat het geleverde product/systeem/dienst voldoet aan de specificaties.
- BC12 Een gecompliceerd systeem in bedrijf stellen.
- BC13 Het onderhoud plannen/ organiseren.
- BC14 Een installatie/systeem onderhouden.
A. Volgtijdelijkheid
Elektromechanica (PBA) / / Onderhoudstechnieken 1
B. Competenties