Je maakt kennis met de boeiende Europese samenleving van de Nieuwe Tijd (1450-1750) en de overgang naar een moderne samenleving (revolutietijd),
De cursus heeft tevens aandacht voor enkele grote lijnen doorheen de geschiedenis. Nieuwe historische bevindingen worden gekoppeld aan de meest recente didactische toepassingen. Tijdens de lessen wordt aandacht besteed aan het gebruik van media (o.a. video en ICT), historische bronnen, historische kaarten, het maken van een jaarplan, museumbezoek en anekdoten in de les.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C10 Cultuurparticipant.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Competenties van het tweede jaar