Communicatievaardigheden (2008-2009)

De hoofdaandacht gaat uit naar zakelijke communicatie, met de klemtoon op lezergericht schrijven. Dit omvat niet alleen de traditionele handelscorrespondentie (layout volgens BIN-norm, prijsaanvraag, offerte, bestelling, klachtenbrief, rappelbrief, enz.) maar ook alle vormen van schriftelijke communicatie die in het moderne bedrijfsleven voorkomen: e-mail, interne dienstnota's, communicatie, verkoopbrieven. Spelling en taalvaardigheid passeren snel de revue. Ook mondelinge taalvaardigheid (presenteren, vergaderen) komt hierbij aan bod.

A. Algemene competenties

  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken

C. Beroepsspecifieke competenties    

  • C02 Bij de inkoop communiceren in de bijhorende taal en rekening houden met de taal van de leverancier.
  • C07 Kan bij het distributieproces communiceren in de bijhorende taal.
  • C12 Managementvaardigheden beheersen waarmee problemen van strategische en tactische aard kunnen aangepakt worden.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

OO:
05101164
Code:
05101164
Vakcoördinator:
Lena Dilliën
Semester:
1
Studiepunten:
4
Creditcontract mogelijk?
Ja
Examencontract mogelijk?
Ja
Deeltijds:
Onderwijstaal:
Nederlands
Opleidingsonderdeel type:
inleidend