De hoofdaandacht gaat uit naar zakelijke communicatie, met de klemtoon op lezergericht schrijven. Dit omvat niet alleen de traditionele handelscorrespondentie (layout volgens BIN-norm, prijsaanvraag, offerte, bestelling, klachtenbrief, rappelbrief, enz.) maar ook alle vormen van schriftelijke communicatie die in het moderne bedrijfsleven voorkomen: e-mail, interne dienstnota's, communicatie, verkoopbrieven. Spelling en taalvaardigheid passeren snel de revue. Ook mondelinge taalvaardigheid (presenteren, vergaderen) komt hierbij aan bod.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
- C02 Bij de inkoop communiceren in de bijhorende taal en rekening houden met de taal van de leverancier.
- C07 Kan bij het distributieproces communiceren in de bijhorende taal.
- C12 Managementvaardigheden beheersen waarmee problemen van strategische en tactische aard kunnen aangepakt worden.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties